Üdvözöljük a

GYMSKIK, Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

Tudjon meg többet! - Ipar 4.0 = Ipar a jövőben

Ipar 4.0

Napjaink új technológiái, innovációi előre vetítik, hogy jelentősen máshogy élünk, máshogy dolgozunk például már 2030-ban is. Hogyan? Ezt ma még találgatjuk, de igyekszünk felkészülni rá. Az Ipar 4.0 valójában a negyedik ipari forradalmat jelenti.

Tavaszi tárlat megnyitó – kulturális tér alakult ki a kamarában

Április 2-án ünnepélyesen nyílt meg Győrben a kamarai székház (GYMSM KIK) kiállítóterében az Art World Hungary Egyesület kortárs művészek alkotásaiból szervezett kiállítása.

Tavaszi Tárlat megnyitó 2019 április

GDPR – Innen elérhető és kitölthető az angol nyelvű uniós kérdőív

2019. február 20.

Az Európai Unió által finanszírozott és a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH), a Brüsszeli Vrije Egyetem és egy brit tanácsadó és kutató-fejlesztő cég, a Trilateral Research Ltd. írországi irodájának partnerségében 2018-2020 között futó STAR II projekt jelenleg zajló szakaszában a partnerek felmérik, hogy az uniós adatvédelmi hatóságok hogyan hívták és hívják fel a KKV-k figyelmét a GDPR-ból eredő kötelezettségekre, valamint információt gyűjtenek a KKV-k GDPR alkalmazása kapcsán szerzett tapasztalatairól. A kérdőív angol nyelven itt kitölthető.

Célszerű - Környezettudatos vállalatirányítás (Környezetvédelem)

A gazdasági társaságok részére nagyon sok környezetvédelmi előírás vonatkozik, amely alól a kis cégek sem kivételek. A kisvállalkozásokra ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a nagycégekre, csupán környezetvédelmi szakember hiányában nehezebb lehet megfelelniük ezeknek.

A környezet védelmének általános szabályairól és a környezetvédelmével kapcsolatos további szabályozásokról is olvashatunk a cikkben.

NAIH közlemény a STAR II projekt indulásáról

Az Európai Unió által finanszírozott, 2018. augusztus-2020 július között futó projekt célja az uniós adatvédelmi reform által érintett kis- és középvállalkozások (KKV) támogatása. Az uniós adatvédelmi hatóságok számára összeállított specifikus iránymutatás, valamint a KKV-nak szóló kézikönyv segíti az általános adatvédelmi rendeletnek (GDPR) való megfelelést, a kérdések feltevését pedig egy e-mail alapú helpdesk szolgálja majd.

NAV - Nagy összegű készpénzzel lépi át az Európai Unió határát? Figyeljen a szabályokra!

Kellemetlen meglepetésben lehet része annak, aki nem tesz írásban bejelentést, ha legalább 10 ezer eurónak megfelelő készpénzzel lépi át az Európai Unió határát. Írásbeli nyilatkozatot az EU-ba való belépés, illetve az EU elhagyásának helyszínén kell megtenni, illetve benyújtani a vámhatóságnál.

Sok készpénz átvitele az EU határán 2018.

Marketing a közösségi médiában

Marketing a digitális médiában

Miért hatékonyabb a közösségi médiában a tartalommarketing a direkt hirdetésnél?

Milyen hibákat érdemes elkerülni, és hogyan kezeljük a negatív kommenteket?

Mire figyeljünk egy Facebook hirdetés létrehozásánál?

Szakértőnk pár percben összefoglalja Önnek is a lényeget!

Az egyéb IKT megoldásokról szóló tartalmainkról itt kaphat áttekintést:

Modern Vállalkozások Programja: https://vallalkozzdigitalisan.hu/

Kérjen térítésmentes tanácsadást!

A Győr-Moson-Sopron megyei IKT tanácsadók elérhetőségei:
Rácz András Elemér racz.andras.elemer@ginop-mkik.hu, +36 30 957 6722
Nagy András nagy.andras@ginop-mkik.hu +36 20 340 5617

Virtuális pénztárca - Az online fizetés lehetőségei

Milyen kényelmes és biztonságos fizetési lehetőségeket tudok biztosítani vevőimnek? Bankkártya, netbank átutalás, PayPal, PayPass, emelt díjas sms, stb. - mostanra a mindennapi életünk részévé vált számos online fizetési lehetőség. Elterjedtek és jelentős igény is van rájuk. Mennyire váltják fel ezek a készpénz használatát? Hogyan fizetnek a legszívesebben az online vásárolt termékekért Magyarországon? Néhány perces videóban csokorba gyűjtöttük, hogy milyen főbb megoldásokat használhatunk.

Virtuális pénztárca 2018

Még több információ itt.

Az egyéni vállalkozók is rendelkezhetnek az 1+1 százalékokról

Az egyéni vállalkozóknak az szja-bevallásukat idén február 26-áig kell összeállítaniuk és eljuttatniuk a NAV-hoz, ám az 1+1 százalékok sorsáról ők is május 22-éig dönthetnek. Bárki, aki személyijövedelemadó-bevallást ad jogosult az adójának 1+1%-áról rendelkezni. Az egyik 1%-ot regisztrált civil szervezetnek, a másik 1%-ot technikai számos bevett egyháznak, illetve a Nemzeti Tehetség Programnak ajánlhatják fel az adózók. A rendelkező nyilatkozat elektronikusan, papíron vagy személyesen is benyújtható....

Széchenyi Kártya Program - kedvező kamatozású források minden eddiginél alacsonyabb kamattal

Ajánljuk a kamara (GYMSMKIK) tanácsadási és hiteligénylési szolgáltatását Győrben, Mosonmagyaróváron, Csornán és Kapuváron is. Akár 3 hét alatt, alacsony kamattal,  állami kamattámogatással,  állami kezességi díjtámogatással,  akár ingatlanfedezet nélkül,  gyors és egyszerűsített hitelbírálattal lehet hitelhez jutni.

Ügyfélszolgálatok elérhetőségei itt.

Hitelfajták:

SZÉCHENYI KÁRTYA FOLYÓSZÁMLAHITEL

SZÉCHENYI FORGÓESZKÖZHITEL

SZÉCHENYI BERUHÁZÁSI HITEL

SZÉCHENYI TÁMOGATÁST MEGELŐLEGEZŐ HITEL

AGRÁR SZÉCHENYI KÁRTYA

Bővebben: www.kavosz.hu

Jó tudni a közérdekű bejelentések anonim kezeléséről

A közérdekű bejelentések – alapvető jogok biztosa általi - intézését a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény, valamint az alapvető jogok biztosáról szóló 2011. évi CXI. törvény szabályozza. A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja. A bejelentés javaslatot is tartalmazhat.

Célszerű - Megvesztegetés elleni szabályok az üzleti életben

Miért fontos, hogy a vállalatok rendelkezzenek ilyen jellegű szabályzóval?

A vállalat jó hírnevének megőrzése érdekében;

A gazdasági és társadalmi károk csökkentése, elkerülése végett;

A vállalati kockázatok minimalizálása miatt;

A tisztább üzleti környezet növelése eredményeképp;

A vállalati kultúra fejlődése végett;

A vállalat hitelességének növekedése szempontjából;

A piaci kapcsolatok és munkavállalói elkötelezettségek pozitív hatása miatt

és nem utolsó sorban azért, hogy segítsen a dolgozóknak követni a vállalat értékeit és a korrupcióellenességgel kapcsolatos hivatalos szabályait.

Hírlevelek, honlap – online marketing ötletek és praktikák

 

Érezte már úgy, hogy a kezdeti lelkesedés után cége hírlevelei nem hozzák az elvárt eredményt? Videónkban adunk néhány tippet arra, hogyan tudja a legtöbbet kihozni hírleveleiből.

Kell egy jó honlap is… Legyen informatív, szexi és persze ott a számos kötelező elem is, aminek meg kell felelnünk. Ehhez is talál néhány praktikát, hogy a honlapja valóban Önt szolgálja.

Még több információ a www.vallalkozzdigitalisan.hu

Szeptembertől indult a Digitális Jólét Hitelprogram

A program 2018 szeptemberétől kedvezményes (0%-os kamatozású), legalább 5 és legfeljebb 200 millió forint összegű uniós forrású hitellel támogatja a hazai mikro-, kis-, és középvállalkozások, illetve startupok digitális termék- és szolgáltatás-fejlesztési projektjeit. A Győr-Moson-Sopron megyei vállalkozások 2018 szeptemberétől a megyei MFB Pontokon igényelhetik a kedvezményes hitelt. Bővebb információ https://digitalisjoletprogram.hu/…/digitalis-jolet-hitelpro…

MKIK SZOLGÁLTATÓ NONPROFIT KFT - KÜLKERESKEDELMI ÁRUKÁROK, ÁRUHIÁNYOK, SÉRÜLÉSEK VIZSGÁLATA, MINŐSÉGELLENŐRZÉS

A kárbiztos szakértők szakismerete és tevékenységi köre kiterjed a nemzetközi kereskedelemben előforduló ipari és mezőgazdasági termékek teljes skálájára, speciális szállítmányozási, csomagolástechnikai, raktározási jártassággal, idegen nyelvismerettel rendelkeznek. Szolgáltatásaikat megbízás alapján nyújtják, és díjazás ellenében végzik. Kárszemle-megbízás, ill. kárszakértői megbízás adható a szállítmány átvételekor észlelt sérülés esetén, valamint a szállítmány átvétele után utólag észlelt, csomagoláson belüli sérülés, áruhiány esetén (utólagos felszólamlás) az MKIK Szolgáltató Nonprofit Kft. alábbi elérhetőségeinek valamelyikén:

Jó tudni - Profit helyett papírokat termel? Van megoldás! Digitális dokumentumkezelés

Cégét Ön sem azért hozta létre, hogy papírokat termeljen, hanem hogy profitot! Gondolta volna, hogy munkavállalói egy év alatt átlagosan másfél hónapnyi idejüket töltik dokumentumok kezelésével?! Akár a dokumentumok megosztásáról, véleményezéséről, jóváhagyásáról, verziókövetésről, dokumentumok összekapcsolásáról vagy rendszerezéséről van szó, széleskörű digitális megoldások állnak a vállalkozások rendelkezésére. Nézze meg pár perces videónkat, szakértőnk segít eligazodni!

Digitális dokumentum kezelés

Még több információ:

Modern Vállalkozások Programja – Tedd vállalkozásod hatékonyabbá!

Bővebb, térítésmentes  információért keresse tanácsadóinkat!

MKIK mellett működő Választottbíróság - friss hír 2018

Választottbírósági hírek-MKIK

Idén 2018. január 1-jén lépett hatályba a választottbíráskodásról szóló 2017. évi LX. törvény, amely a Választottbíróság működésében, annak szervezeti felépítésében jelentős változásokat hozott. Megalakult a Választottbíróság új elnöksége, a törvény szerint az elnökségi tagokat öt delegáló szervezetnek kellett kijelölni. A Választottbíróság átszervezésével kapcsolatban mind a Kamarára, mind a Választottbíróság elnökségére sok feladat hárult januárban. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Küldöttgyűlése 2018. január 30-án a választottbírósági törvénnyel összhangban elfogadta az MKIK Alapszabályának és a Választottbíróság Alapító Okiratának módosítását. Január 30-án került sor az MKIK elnökségi ülésére is, ahol a választottbíró-ajánlási lista elfogadására került sor. (A hírt megnyitva még több információt található.)

Online kereskedelem – Lehetőségek az internetes kereskedelemben

Igaz, vagy legenda, hogy az online kereskedelem megöli a hagyományos üzleteket?

Valószínűleg Ön is tapasztalta már családja, barátai körében, hogy egyre gyakrabban vásárolnak interneten. Ezt a számok is jól tükrözik: már 2015-ben évi 17%-kal nőtt az internetes kiskereskedelem forgalma, és hasonló volt a növekedés 2016-ban is!

Miért szeretnek a vevők online vásárolni? Hogyan segíthet forgalom növekedést generálni egy internetes üzlet? Mikor éri meg saját webáruházat indítani, és mitől lesz az jó? Bővebb, térítésmentes  információért keresse tanácsadóinkat!

Nézze meg pár perces videónkat, szakértőnk segít eligazodni! 

Online kereskedelemről

 

Az egyéb IKT megoldásokról szóló tartalmainkból itt kaphat további ízelítőket:

 

http://vallalkozzdigitalisan.hu/szemleletformalas

 

Tisztelettel

 

Modern Vállalkozások Programja