Üdvözöljük a

A HR hatása a jövő alakulására - Pieter Haen - Nemzetközi kutatások, ajánlások | GYMSKIK, Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

honlapján!

-

A HR hatása a jövő alakulására - Pieter Haen - Nemzetközi kutatások, ajánlások

....Egyre elterjedtebb az a nézet, hogy a HR-eseknek komoly szerepük van a egy jobb világ kialakításában….

A legfontosabb, hogy olyan környezetet teremtsünk, amelyben az emberek fejlődni tudnak, felelősséget vállalhatnak. Ahol a munka nem nyűg, hanem az elégedettség forrása. A HR, mint a vállalat szíve, az értékek letéteményese, kiemelkedő szerepet játszik abban, hogy olyan célokat tűzzenek ki, amelyek biztosítják a vállalat egészséges és fenntartható fejlődését.

 

Pieter Haen az EAPM elnöke, a Humánmenedszment Egyesületek Világszövetségének főtitkára szerint  a “How Companies Can Adapt Their HR Practises for Volatile Timesʼ (Sept.2010). kiadott kutatási összefoglaló nagyon jó útmutató a vállalatok számára arról, hogyan alakítsák a HR gyakorlataikat egy olyan időszakban, amikor megszűnik a stabilitás, és a változás a mindennapok részévé válik.  https://www.bcg.com/documents/file61338.pdf

 

 

Pieter Haen ajánl egy másik tanulmányt is, amely egy nagyon érdekes kérdéskört, a középvezetők helyzetét járja körbe és Creating A New Deal for Middle Managers, Empowering a Neglected but Critical Groupʼ (June 2010) címmel jelent meg. Azért tartja fontosnak ezt a témakört, mert a középvezetői réteget nagyon gyakran elhanyagolják. Mindenki a tehetségekkel vagy a felsővezetőkkel foglalkozik inkább, az ő fejlesztésüket helyezi a fókuszba és megfeledkezik arról, hogy a középvezetők nélkül semmi sem történik, és az a stratégia, amelyet a felsővezetők meghirdetnek, az emberek révén lesz megvalósítva, nem utolsó sorban a középvezetők irányításával. A tanulmányunkban azt tanácsoltuk, hogy a vállalatok törődjenek jobban a középvezetőikkel, akiknek kulcsszerepük van a szervezet sikerességében. https://www.bcg.com/documents/file52425.pdf

 

 

A Creating People Advantage The Future of HR in Europe”: kutatás fókuszában a HR stratégia kialakításával kapcsolatos legújabb kihívások álltak. Például a generációk kérdése. A baby boom generáció lassan nyugdíjba vonul, és átadja helyét az x, valamint az y generációnak. Nagy kérdés, hogy a generációváltással keletkező problémákkal hogyan küzdenek meg a vállalatok, illetve hogyan szerződnek az új generációkkal. Szintén fontos kérdés a HR globalizálódása. Feltártuk a kutatásban a web2.0 alkalmazások gyakorlati tapasztalatait a munkáltatói brand és a toborzás területén. Egyre fontosabbá válik ez a kérdés, mert a vállalatoknak szembe kell nézniük azzal a jelenséggel, hogy fogyatkozik a munkaerő, és az új generációk lényegesen mobilisabbak, mint a régiek, könnyebben hagyják el az egyik munkahelyet a másikért, amelyik jobb a munkáltatói brandje. Szintén fontos kérdés a teljesítmény mérés, valamint a javadalmazás menedzsment. Egyre bonyolultabbá válnak a kompenzációs és juttatási rendszerek. Mind jobban előtérbe kerül e rendszerek hatékonysága, illetve az a kérdés, hogyan lehet úgy alakítani ezeket a rendszereket, hogy ténylegesen hozzájáruljanak a vállalati stratégiák megvalósításához. A kutatásban természetesen érintettük a tehetségmenedzsment és a kompetencia fejlesztés kérdésköreit is, úgyhogy egy valóban átfogó kutatás eredményeiről számolhatunk majd be ( https://www.bcg.com/documents/file87639.pdf )

 

Pieter Haen a vele készült interjúben rámutat, hogy a munka-magánélet egyensúlya kikerült a legfontosabb kérdések közül.

 

Egyidejűleg fontosabbá vált a dolgozói elkötelezettség kérdése.

 

A stabilitás, amely korábban jellemezte munkavállaló és munkaadó viszonyát, megszűnt.

 

A HR vezető folyamatosan egyensúlyozni kényszerül a megengedhető vállalati költségszint és szükséges dolgozói motivációs szint libikókáján. Az elkötelezettség tehát nagyon fontossá vált, annál is inkább, hiszen az utóbbi években több kutatás is bizonyította, hogy az elkötelezett és elégedett munkatársak lényegesen jobban teljesítenek, mint az elégedetlenek, akiknél alacsony az elkötelezettség szintje. Az a HR-es, aki leteszi a vezetés asztalára ezeket a számokat, és bizonyítani tudja, hogy mennyit javít a dolgozói elkötelezettség növekedése az üzleti eredményeken, helyet kap a menedzsment asztalánál. Ugyanúgy, ahogy a pénzügyi vezető, aki a pénzügyi adatokat prezentálja, a termelési vezető, aki a termelési grafikonokkal rukkol elő, és az értékesítési vezető, aki az értékesítési eredményekkel és előre jelzésekkel szerepel a vezetői értekezleten. Az a HR-es, akinek nincsenek kemény adatok a birtokában, nemigen jut szóhoz a döntéshozatalnál. Használni kell azokat az adatokat, amelyeket az elismert nemzetközi HR kutatások biztosítanak! Ha bemutatjuk, például, hogy a dolgozói elkötelezettség növelésével 15-18%-os termelékenység növekedés érhető el, azonnal megkaphatja a figyelmet, az elismerést és a fejlesztéshez szükséges erőforrásokat a HR szakterület.

 

 

A vállalati sikerekhez megfelelő képzettséggel, tapasztalatokkal, kompetenciákkal rendelkező emberek kellenek, akiket a HR toboroz, választ és képez ki.

 

Általuk szerezhet versenyelőnyt a vállalat.

 

Rajtuk múlik a siker. Ez a jelen.

 

 

És úgy vélem, hogy a jövőben ezen az úton kell tovább fejlődni. A jól képzett HR-eseknek kell alakítaniuk a jövő vállalatát. Viszonylag új terület a társadalmi felelősségvállalás, valamint a munkáltatói brand építése.

 

Több figyelmet kell fordítani a munka-magánélet egyensúlyra.

 

A HR szerepe felértékelődik, amikor az integritás biztosítása érdekében felügyeli a munkáltatói brand építésre irányuló tevékenységeket. Főleg a kommunikációt. A kommunikációnak kiemelkedő jelentősége van már most is, és ez a szerep csak erősödni fog.

Szóval, úgy látom, hogy a HR szakmának a jövőben is sok kihívással és új szerepekkel kell szembenéznie.

 

Egyre elterjedtebb az a nézet, hogy a HR-eseknek komoly szerepük van a egy jobb világ kialakításában….

 

A legfontosabb, hogy olyan környezetet teremtsünk, amelyben az emberek fejlődni tudnak, felelősséget vállalhatnak. Ahol a munka nem nyűg, hanem az elégedettség forrása. A HR, mint a vállalat szíve, az értékek letéteményese, kiemelkedő szerepet játszik abban, hogy olyan célokat tűzzenek ki, amelyek biztosítják a vállalat egészséges és fenntartható fejlődését.

 

Az interjú kivonata megjelent a HR Magazin 2011. júniusi lapszámában.  (http://www.ohe.hu/hrmagazin/cikkek/a-hr-hatasa-a-jovo-alakulasara )