Kamarai rendezvények

<< 2014 Április >>
KeSzeCsüSzoVa
 123456
78910111213
14151617181920
212223
24
252627
282930    

Hogyan ne vegyünk használt autót?

2011. május 12.

Adó-és vámtartozás, bírósági végrehajtás, visszatekert kilométerórák, lerobbanó autók

 

- Szemezgetés a Kamara mellett működő Békéltető Testület eseteiből

Nézze meg!

2012. október 19.

Megjelent a Kisalföldi Gazdaság kamarai magazin legfrissebb száma. A 36 színes oldal itt is megtekinthető.

A fogyasztók érdekében módosult a fogyasztóvédelmi törvény

2012. szeptember 4.

Az Országgyűlés elfogadta és május 30-án kihirdetésre került a fogyasztóvédelmi törvény módosítása. A módosításnak köszönhetően a jövőben gyorsabbá és szabályozottabbá válik a panaszkezelés és bővül a békéltető testületek hatásköre.

A fogyasztóvédelmi törvény elfogadását széleskörű társadalmi, szakmai egyeztetés előzte meg. Ennek megfelelően az egyeztetésbe bevonták a fogyasztóvédelmi egyesületeket és a vállalkozói érdekképviselőket is, és természetesen a békéltető testületeket is.

Az elfogadott törvény megfelel a Kormány által 2012. januárjában elfogadott IV. középtávú fogyasztóvédelmi politikában meghatározott célkitűzéseknek.

Mi a teendő, ha sérült a közüzemi mérő plombája?

2011. február 15.

A kamara mellett működö Békéltető Testületünknél  egyre több fogyasztó panaszkodik a sérült plombákra, illetve az annak következtében kiszabott szolgáltatói kötbérekre. Ezek a panaszok a leggyakoribbak a villamosenergia mérők esetében, de előfordulnak a többi közüzemi –gáz, víz – mérők esetében is.

Pénzügyekkel kapcsolatos fogyasztói jogviták a Békéltető Testületek gyakorlatában

2010. január 27.

Pénzügyekkel kapcsolatos fogyasztói jogvitákkal  a testületek kezdettől fogva foglalkoztak, ezek száma az elmúlt évek során jelentősen emelkedett.

Használt autóra is jár egy év szavatosság

2009. október 19.

A Békéltető Testülethez  az elmúlt évek során több olyan panasz érkezett, mely a használtan vásárolt gépkocsik meghibásodásával volt kapcsolatos.

Ezekben az esetekben tapasztaltuk, hogy  kereskedők egy része nem igazán szeret tudni arról, hogy a hazai jogszabályok egy év szavatosságot biztosítanak minden használt gépjárműre, igaz csak fogyasztói szerződés esetén. A részletek fontosak lehetnek, különösen válság idején.

Amikor az utazás csak csali!

2009. június 9.

Nem múlik el hét, hogy ne kerülne a postaládákba árubemutatóval egybekötött buszos termékértékesítésre invitáló meghívó. Az ajánlatban szereplő jutányos összegért elviszik az érdeklődőket egy általában kétszáz kilométeren belüli helységbe, ahol a beígért városnézés, fürdés, ebéd is a csalogató program része. Az többnyire már csak a nap folyamán derül ki, hogy az idő nagy részét a termékbemutató és a vásároltatás teszi ki, városnézésre, turistáskodásra alig egy óra marad. A dolog lényege a vásárlás.

Konferencia az új fogyasztóvédelmi törvény alkalmazásáról

2008. november 6.

A Győr-Moson-Sopron megyei Békéltető Testület szervezésében 2008. szeptember 30. és október 1. között regionális békéltető testületi konferenciára és tapasztalatcserére került sor Bükfürdőn, melynek fő célja az új fogyasztóvédelmi törvény megismerése és a békéltető testületekre vonatkozó előírásainak megvitatása,  az ennek megfelelő eljárási rend kialakítása. A konferencián részt vettek a Nyugat és Dél Dunántúli régió békéltető testületének tagjai.

Mit tehetünk vásárlói panasz esetén?

2008. április 23.

A fogyasztói bizalom erősítése érdekében a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara készített az üzletben, a szolgáltatás helyén kiragasztható tájékoztató matricát, amely egyben egy vállalkozói alávetési nyilatkozat.

Újjáalakult a megyei Békéltető Testület

2008. március 4.

A megyei kereskedelmi és iparkamara győri székháza volt február 28-án házigazdája annak az ünnepi összejövetelnek, amelynek során az elmúlt három év eredményes tevékenységének mérlegelése után megalakult a következő három évre a megyei fogyasztóvédelmi békéltető testület.

Újabb feketelista

2007. október 4.

Adatlap békéltető testületi eljárás megindításához

A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi  és Iparkamara mellett működő Békéltető Testülethez panaszát beadhatja egy,  a kamaránk honlapjáról letölthető adatlapon is.

Adatlap békéltető testületi eljárás megindításához

A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi  és Iparkamara mellett működő Békéltető Testülethez panaszát beadhatja egy,  a kamaránk honlapjáról letölthető adatlapon is.

Termékbemutatók, internetes vásárlások – erősebb és hatékonyabb védelem, új szabályok

2012. szeptember 4.

Az elmúlt években a GYMS Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testületünknek nagyon sok olyan panasszal kellett foglalkoznia, amikor termékbemutatók alkalmával vagy esetleg internetes megrendelés útján károsították meg a fogyasztókat. A Kisalföldi Gazdaság kamarai lap is több alkalommal foglalkozott az ilyen értékesítési formák kapcsán jelentkező visszásságokkal. Ezért nagy örömmel fogadtuk azt a hírt, hogy az Európai Unió és így hazánk is szigorítani fogja az e kereskedelmi formákkal kapcsolatos jogszabályokat.

Hirdetmény

2011. szeptember 21.

A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a kamara mellett működő Békéltető Testületben eljáró, közreműködő testületi tagokat keres.

Szakterületek: jog, építőipari kivitelezés, kereskedelem, szolgáltatások

Feltételek: felsőfokú végzettség, minimum két év szakmai gyakorlat, büntetlen előélet.

Kérjük, hogy jelentkezését 2011. szeptember 30-án 12 óráig szíveskedjen megküldeni levélben, elektronikus levélben vagy faxon a kamara Győr, Szt. István u. 10/a. címére, Pf. 673. 9001 levélcímére, kamara@gymskik.hu e-mail címére vagy a 96/520-291 faxszámára.

Tájékoztató a megyei Békéltető Testület 2010.évi munkájáról

2011. február 15.

 

Testületünkhöz érkezett bejelentések száma az előző évek tendenciájának megfelelően jelentős mértékben megemelkedett.

A határozattal lezárt ügyek száma 357 volt, ami az előző évhez képest mintegy 13  %-os növekedést jelentett.

A fogyasztói csoportok kockázatai

2011. január 25.

Az elmúlt évek során egyre több fogyasztói csoportot szervező vállalkozás jelent meg a piacon. Ezek egyre több helyen hirdetik szolgáltatásaikat, de a legtöbb ember nincs tisztában azzal, hogy ezek a hirdetések valójában mit takarnak. 

Hasznos tanácsok mindennapi kenyerünkhöz

2010. augusztus 24.

Még mindig gyakori az "egynapos" kenyér

 

A Fogyasztóvédők tapasztalatai szerint még ma is általános, hogy a boltokban, pékségekben kapható kenyerek fogyaszthatósági ideje már a vásárlást követő nap lejár. A gyenge minőségű kenyerek jóval nagyobb számban találhatóak az üzletek polcain. 


Bemutatkozik az Európai Fogyasztói Központok hálózata

2010. január 21.

Mit tehetünk akkor, ha egy terméket külföldön vásároltunk, de gond akadt,  és szeretnénk fogyasztói jogainkat érvényesíteni?

 

Ilyenkor nyújt segítséget az Európai Fogyasztói Központok hálózata....

Árfeltüntetési káosz...

2009. szeptember 3.

Sok esetben fordulnak a Békéltető Testülethez panaszosok olyan esetekben, mikor nem eljárást kívánnak indítani valamely gazdálkodó, szervezet ellen, hanem csak valamely visszáságra kívánják figyelmünket felhívni.  Olyan kereskedelmi vagy egyéb szolgáltatói hiányosságot tesznek szóvá, melyek joggal irritálják, zavarják a fogyasztókat, pedig kijavításuk, rendezésük nem jelentene megoldhatatlan feladatot.

Utazási szerződések

2009. június 3.

Közeleg a nyár, az üdülések, nyaralások, utazások fő szezonja. Az elmúlt évben nagyon sok utazással kapcsolatos panasz érkezett a Békéltető Testülethez, és ezen panaszok egy része arra volt visszavezethető, hogy a panaszos nem ismerte a vonatkozó szabályokat. Ezért úgy gondolom, érdemes megismerni a legújabb jogszabály előírásait, ha esetleg valamely okból nem tudunk részt venni a megtervezett utazásunkon.

Megújult a feketelista

2008. május 22.

Feketelista és fehérlista

2008. március 20.

Mire figyeljen a fogyasztó és a kereskedő?

2007. szeptember 17.

Az előző számban megkezdett jó tanács sorozatunkat folytatjuk a jótállás és szavatosság körül